Stamane mi è arrivata una mail della Ryanair..con la quale mi comunicava un cambio orario per un volo prenotato con Ryanair…in inglese (rosso nel post)…..Bè cerchiamo di tradurre….In pratica e in poche parole…bisognerà cliccare al primo link per accettare la modifica o agli altri due successivi per richiedere un credito di viaggio o un rimborso….solo alla fine della mail capiremo di che volo trattasi ma non compaiono i vecchi orari!!!!bè la frase più importante è :“Se gli orari dei voli sono cambiati in modo significativo (più di 2 ore prima o dopo gli originali orari di partenza programmata), si può ottenere un credito di viaggio per il volo non utilizzato o un rimborso totale di tutte le somme versate”…

Ryanair  Oggetto: 1 Notifica di un cambiamento di partenza / arrivo del volo

Si prega di comunicare agli eventuali altri passeggeri, che possono essere di viaggio con lei dei cambiamenti.

*** CLICCA QUI PER accettare questa modifica VOLO ONLINE :****

Se il link non si dovesse aprire..basta copiarlo e incollarlo nella barra degli indirizzi del browser.


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Se non si desidera accettare la modifica dei tempi di volo.

Se gli orari dei voli sono cambiati in modo significativo (più di 2 ore prima o dopo gli originali orari di partenza programmata), si può ottenere un credito di viaggio per il volo non utilizzato o un rimborso totale di tutte le somme versate.

Crediti di viaggi

I crediti di viaggio devono essere utilizzati entro 180 giorni dalla data del rilascio, tuttavia il viaggio può essere goduto fino a 1 anno dalla data del rilascio.

Si prega di cliccare sul link qui sotto per richiedere un credito di viaggio e inserire i dati richiesti

Le domande di crediti di viaggio devono essere presentate prima della data di partenza del volo
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Rimborso


Se volete chiedere un rimborso cliccate sul link sottostante e inserite i dati richiesti

Le domande di rimborso devono essere presentate prima della data di partenza del volo

Una volta approvata la richiesta di rimborso saranno trattati da parte di Ryanair entro 7 giorni lavorativi indietro sulla forma di pagamento utilizzato nella prenotazione. La tua banca potrebbe quindi prendere 5-7 giorni lavorativi per elaborare questo importo della restituzione al tuo account. Se si desidera contattare il Customer Services si prega di fax 00 353 1 8121230.


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In alternativa, se si desidera contattare Ryanair per quanto riguarda la modifica dei tempi di volo – Clicca sul link qui sotto http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CONTACT&div=call_ctr

Ryanair si scusa per gli eventuali disagi causati in seguito al cambiamento dell’ora di partenza del volo.
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NUMERO DI CONFERMA
PASSEGGERI …

I dettagli del volo sono i seguenti:

Da Milano (Orio al Serio) (BGY) a Stoccolma (Skavsta) (NYO)
Sab, 07/11/2009 Volo 1942 Partenza BGY alle 1030 e arrivo a 1300 NYO

RITORNO
Da Stoccolma (Skavsta) (NYO) a Milano (Orio al Serio) (BGY)
Lun, 09/11/2009 Volo 1943 Partenza NYO a 2050 e arrivare a BGY 2325

Please be advised that there has been a schedule change to your Ryanair booking (see below). Please advise any other passengers who may be travelling in your party of the changes.

***PLEASE CLICK HERE TO ACCEPT THIS FLIGHT CHANGE ONLINE:****

http://schchng.ryanair.com/a.asp?i=50HEN5SH000244-FR19427A9030BGYNYOC00-FR19439A9J50NYOBGYM2511I24ZBC&lg=EN

If the above link has wrapped onto a second line please copy and paste it into the address bar of your browser.
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If you do not wish to accept your flight time change.

As your flight times have changed significantly (more than 2 hours before or after the original scheduled departure times), you may apply either for a Travel Credit for the unused flight sector(s) on your booking or a full refund of all monies paid.

Travel Credit

Travel Credits must be redeemed within 180 days of the date of issue, however travel can take up place up to 1 year from the date of issue.

Please click on the link below to apply for a Travel Credit and enter the required details

http://schchng.ryanair.com/c.asp?i=50HEN5SH000244-FR19427A9030BGYNYOC00-FR19439A9J50NYOBGYM2511I24ZBC&lg=EN&p=2

Applications for Travel Credits must be submitted before the flight departure date
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Refunds
To apply for a refund please click on the link below and enter the required details

http://schchng.ryanair.com/r.asp?i=50HEN5SH000244-FR19427A9030BGYNYOC00-FR19439A9J50NYOBGYM2511I24ZBC&lg=EN&p=2

Applications for Refunds must be submitted before the flight departure date

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Alternatively if you wish to contact Ryanair regarding this flight time change – Click on the below link http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CONTACT&div=call_ctr

Ryanair wish to apologise for any inconvenience caused by the change to your flight departure time.
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Travel Insurance
For UK & Irish Residents ONLY

If you have purchased travel insurance during the initial flight booking process or via your local reservations centre and there has been a time change or a date change to your reservation, your policy has been updated to reflect your new flight times.

If you purchased travel insurance at a later stage:
Via www.ryanairtravelinsurance.com you should an e-mail to ryanairenquiry@acumus.com requesting your changes. Please ensure you quote your policy number, full name and address and the date you purchased the policy.

(residents of Austria, Belgium, Germany, Spain, France, Italy, Holland, Norway, Sweden, Denmark, Czech Republic, Finland, Poland & Slovakia

If you have purchased travel insurance during the initial flight booking process or via your local reservations centre and there has been a time change or a date change to your reservation, your policy has been updated to reflect your new flight times.

Via the Ryanair/Elvia Travel Insurance International website you should e-mail Elvia Travel Insurance International directly to amend the insurance policy. The contact e-mail address is detailed in your travel insurance confirmation e-mail.Ryanair is not responsible for any passengers who fail to amend their travel insurance policy details.
YOUR CONFIRMATION NUMBER IS: HEN5SH
ITINERARY/RECEIPT – All times are local.

PASSENGERS
1. Vincenzo Iorio Esposito          2. Alessia D’Aniello

Your new flight details are as follows:
GOING OUT
From Milan(Orio al Serio)(BGY) to Stockholm(Skavsta)(NYO)
Sat, 07/11/2009 Flight 1942 Depart BGY at 1030 and arrive NYO at 1300

COMING BACK
From Stockholm(Skavsta)(NYO) to Milan(Orio al Serio)(BGY)
Mon, 09/11/2009 Flight 1943 Depart NYO at 2050 and arrive BGY at 2325
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Ryanair Holdings plc (Company No. 249885) / Ryanair Ltd. (Company No. 104547).
Registered in the Republic of Ireland. With registered address Corporate Head Office, Dublin Airport, Co. Dublin, Ireland.